Hjem

>

Protreff - vår unike digitale markedsføring

Har du tenkt over hvor mange som ville vært interessert i boligen din – om de bare visste at den var til salgs?

Skrevet av: Vibeke Stavenes

Publisert: 1. juli 2016 kl. 15:35

I årevis har tilfeldighetene bestemt hvem som har vært på boligjakt når akkurat du skal selge. Slik er det ikke lengre – nå tilbyr nemlig Proaktiv Eiendomsmegler det unike systemet Protreff. Med Protreff treffer du flere – også kjøperne som ennå ikke vet de er på utkikk.

Optimalisering av boligsalget – gjennom sosiale medier Det er ingen hemmelighet at det å finne den ene rette kjøperen til en bolig i stor grad avhenger av synlighet. Jo flere potensielle kjøpere som ser boligen, jo større er sjansen for et optimalt salg.

– Å treffe potensielle kjøpere der de er, er dermed en viktig oppgave, forteller daglig leder i Proaktiv Eiendomsmegling, Vibeke Stavenes.

Og hvor er folk i dag? På internett – og i sosiale medier. Vi googler, liker og kommenterer som aldri før. Informasjonen vi på denne måten legger igjen, er svært verdifull fordi den forteller mye om både adferd og interesser.

– Kombinert med tilgjengelig informasjon om alder, kjønn og bosted, gir folks aktivitet på internett oss en unik mulighet til å optimalisere boligsalget ditt – ved at relevante personer får opp boligannonsen din i nyhetsstrømmen sin. Her kommer Protreff inn, smiler Stavenes.

Hva er det, og hvordan fungerer det? Som eneste meglerhus tilbyr Proaktiv Eiendomsmegling det unike annonseringsverktøyet Protreff, spesialutviklet av Intelmedia i samarbeid med Capgemini. Protreff bruker samme intelligente verktøy som Google, Facebook og Instagram for å forutsi hvilken annonse den enkelte bruker ønsker å se, og hvordan den bør designes. Ifølge programvareutvikler Joachim R. Tvedt, skiller Protreff seg likevel fra lignende system gjennom bl.a. en unik landingsside.

– Det er i utgangspunktet ingen stor kunst å gjøre en boligannonse synlig nok til at folk klikker seg inn på den, sier Tvedt. Det kan «alle» få til. Kunsten er å holde på oppmerksomheten!

Gjennom Protreff loses brukere som allerede har klikket seg inn på en annonse videre til en landingsside. Denne websiden viser opptil femten relevante boligannonser – basert på, og tilpasset brukerens trafikk på sosiale medier.

– Algoritmen i Protreff gjør at siden blir skreddersydd for den enkelte. I tillegg sender den videre aktiviteten på landingssiden informasjon tilbake til sosiale medier, slik at brukernes nyhetsstrøm optimaliseres ytterligere – og boligannonsen får enda flere treff.

Flere treff, flere nedlastinger og bedre salg. De foreløpige tallene fra Protreff gir klar tale: Det har vært en betydelig økning i antall treff, antall nedlastede prospekter og antall henvendelser til meglere. Det er ingen tvil om at dette kommer selger til gode, og også kjøper – som får uventet hjelp til å finne drømmeboligen sin.

– For kundene våre betyr Protreff, i kombinasjon med tradisjonell annonsering, et betydelig løft i salgsprosessen. Tradisjonell annonsering er fremdeles viktig fordi vi skal ha en bredde i markedsføringen for å nå ut til flest mulig. For oss i Proaktiv er det å megle boliger som å spille sjakk: Vi overlater ingenting til tilfeldighetene. Det er mange som leser boligannonser aktivt, både på nett og i avis, men med Protreff øker du sannsynligheten for å treffe kjøperne som i utgangspunktet ikke visste at de var på boligjakt. Kort oppsummert øker Protreff også sannsynligheten for at du treffer den viktigste kjøperen – nemlig den som setter størst pris på din bolig, avslutter Stavenes.