Salgsvilkår
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som
framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
""As is"-klausul""
Eiendommen overtas «som den/det er», jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Selger fraviker
seg herved så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av
at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstava, b og c,
avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og
ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende
opplysninger etter avtaleloven."
Alle interessenter og kjøper vil bli vurdert som profesjonell og kjøpers reklamasjonstid begrenses derfor
til 12 mnd. etter overtakelsen. Dette avviker fra avhendingslovas bestemmelser når det gjelder kjøpers
reklamasjonstid. Kjøper kan ikke gjøre gjeldende enkeltstående brudd / reklamasjoner som medfører
tap på mindre enn kr. 50 000,- og kjøper kan ikke gjøre krav gjeldende med mindre Kjøpers samlede krav
overstiger kr. 500 000,-. Selgers ansvar er uansett begrenset oppad til 10% av kjøpesummen.
Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes
gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at
kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man
gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter
beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig.
Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i
salgsprosessen.