Vi snakker om boligstyling; Lønner det seg egentlig?
Upersonlig og kaldt? Eller inspirerende og innbydende? Vi hører mange meninger om styling. Rent estetisk tar det seg bra ut på bilder, likevel er vi mest opptatt av å vekke interessen hos de vi har definert som riktige kjøpere. Fordi vi skal skape merverdi.
Skrevet av: Christina Pedersen
Publisert: 29. mar 2023
Skrevet av markedsansvarlig / Christina Pedersen
Vi siterer en av våre dyktige stylister i Oslo; - En god interiørdesigner pusher ikke inn styling hvis det ikke er nødvendig. Nettopp, vi anbefaler alltid boligstyling for å skape verdi, ikke for å kapre verdi.
Men hvordan kan vi egentlig måle lønnsomheten ved å style boligen før salg? For selvsagt bør både vi og kundene våre stille spørsmålet; lønner det seg egentlig? I vårt tilfelle kan vi måle virkningen og lønnsomheten på resultater og erfaringer over tid. Det er ikke uvanlig at styling blir brukt som middel når man innser at ønsket resultat er for langt unna. Altså at man må gjøre noe annerledes for å ende opp med et annet og bedre resultat.
Oppdrag som har lagt ute for salg over lengre tid eller oppdrag overtatt av andre meglerforetak – hvor kunden trenger nye øyne og nye ideer for å komme i mål med salget. Da kan en plan se slik ut; definisjon av kjøpergruppe og veiledning med boligstylist, avgjørelser rundt omfanget og størrelse på selve stylingen. Alle trenger ikke helstyling med møbler, interiør og maling. For enkelte eiendommer holder det i massevis med innslag av elementer som frisker opp uttrykket - og gir publikum motivasjon og inspirasjon for å se for seg en egen hverdag i boligen.
Etter styling kommer fotograf og sikrer nye bilder, nye tekster i annonsemateriell, bedre bredde og treffsikkerhet i markedsføringen og tett oppfølging av interessenter. Basert på våre erfaringer er det utvilsomt nyttig og lønnsomt med styling, ellers ville vi aldri hatt det som del av vår rådgivning.
De ulike kontorene våre tilbyr forskjellige styling-pakker. Fordi de samarbeider med frittstående boligstylister rundt om i landet. Mini-, del-, eller helstyling? Det tilpasses og skreddersys til hver enkelt eiendom. Ikke nøl med å stille spørsmål knyttet til verdiskapning – det er faktisk den viktigste årsaken til å bruke megler. Ellers kunne du strengt tatt solgt boligen selv? Men, som regel er spesialisten bedre enn amatøren i alle bransjer. Vi hadde hvert fall ikke turt å stole på flaks og tilfeldigheter når forvaltning av privatøkonomien står på spill.
Relaterte artikler
Les flere artikler av samme emne
Aktuelt
178 dager uten bud; - Proaktiv solgte boligen min etter første visning
Huset i Vestre Olsvikveg hadde mistet alt av moment etter et halvt år ute i markedet. Da Proaktiv ved Jon Kristian Røsok kom inn i bildet ble...
Aktuelt
Drømmer du om å drive ditt eget meglerkontor?
Proaktiv Eiendomsmegling er alltid på utkikk etter flinke folk som ønsker å skape sin egen suksess. Er du en målrettet og verdiskapende megler, med...
Aktuelt
Bygget i 2021. Solgt for 2,5 millioner mer i 2025
Boligen i Ole I. Bores veg ble solgt for én million over prisantydning etter å ha ligget ute i markedet i kun en uke.