Korsvika Terrasse har lenge vært et attraktivt nabolag i Ålesund. Siden boligene på Hessa ble bygget på 70-tallet har den praktfulle utsikten og den barnevennlige beliggenheten vært i fokus. Man kommer høyt over hustakene og kan nyte vær og vind sammen med en fantastisk utsikt året rundt.
Da Linda i 2019 skulle flytte fra vakre Korsvika til Fjelltun var alt klart for salg. De vanlige forberedelsene ble gjort og tomannsboligen ble markedsført på nett. En prosess som det knyttes både usikkerhet og spenning til. For Linda ble det en rekke visninger hos et annet meglerforetak uten konkrete tilbakemeldinger fra markedet. Det ble gjort flere grep underveis prismessig, men ingenting førte til bud eller større aktivitet fra publikum.
I starten av april tok Proaktiv Ålesund over oppdraget.
Christer Hessen var tydelig overfor selger på at det her måtte tas grep før markedsføring. Gjennom styling, maling, en strategisk markedsføring og en segmentering knyttet opp mot kundegruppen - ble resultatet lekkert og tilbakemeldingene fra markedet svært gode.
"Jeg hadde merket meg Christer sin gode salgshistorikk i dette området og det var ingen tvil om at det måtte være Christer når jeg skulle prøve en ny taktikk. Ikke minst hadde han fått gode skussmål både fra tidligere selgere og kjøpere. Christer kan boligmarkedet i Ålesund og har både kunnskap og interesse for Hessa. Det er tydelig at han ikke bare selger en bolig, han selger det som blir den nye hverdagen til kjøper", sier selger Linda.
"I tillegg kunne han gi veiledning rundt styling som jeg mener var avgjørende for et godt gjennomført salg", fortsetter en storfornøyd selger.
Ved å fjerne tilfeldighetene gjorde Christer det svært tydelig at her ser vi etter en barnefamilie som ønsker en lettstelt hverdag, god plass på uteområde, barnevennlig beliggenhet, garasje og ikke minst fantastiske sol- og utsiktsforhold. Ved å spille på disse tingene i markedsføringen, helt fra bildevinkler til utforming av tekst i annonsene - ville resultatet bli knallbra.
10.mai fikk selger gladmeldingen hun hadde drømt om. Boligen ble solgt til kanonpris etter første visning. Linda trekker frem en god miks i markedsføringen som viktig for sluttresultatet.
"Ved å bruke den største avisen mellom Bergen og Trondheim fikk vi fortalt markedet at de her hadde en unik mulighet, og sammen med både Finn og Protreff følte jeg meg helt sikker på at vi ikke har gått glipp av en potensiell kjøper og at salgssummen er det høyest mulig oppnåelige", avslutter Linda.
Vi takker Linda for muligheten til å vise boligen hennes i sin vakreste drakt og håper at også du tar kontakt for å få gode råd på hvordan vi kan presentere din bolig best mulig!
Kom i kontakt med Proaktiv Ålesund idag!