De som for 10 år siden hadde sagt at Casper Ruud skulle spille finalekamp mot Rafael Nadal i Roland Garros, ville trolig bli utledd. Men noen hadde troen, helt fra start!
– Ja, visst er vi stolte! Vi gikk inn som en av de første sponsorene da Casper var 13 år. Det sier mye om hans kvaliteter at både vi, og andre sponsorer, har forblitt hans støttespillere siden den gangen, sier Vibeke Stavenes, daglig leder i eiendomsmeglerkjeden Proaktiv.
Etter suksessen i Frankrike står nå Wimbledon-turneringen for døren. Der er nordmannen seedet som nummer tre, og på verdensrankingen er Casper for tiden på femteplass.
Fra første møte ble Aadland fascinert av den unge tennisspillerens glød og innsatsvilje.
– Team Ruud jobbet, og jobber fortsatt, hardere enn alle andre. De vil rett og slett mer. Alle som forsøker å oppnå store ting vil få tilbakeslag, nedturer og mental juling. Men de beste reiser seg alltid igjen. Det tror jeg faktisk er den egenskapen som vil være viktigst for Casper fremover, sier tennisentusiasten Aadland, og gir denne analysen av tennisspilleren Ruud:
– Han har en enorm styrke og vilje til kontinuerlig forbedring. Den en gang svake backhanden er blitt mye sterkere. Servene sitter bedre og bedre. Hans beste våpen er forehanden. Men fremover vil han også utvikle sterkere nettspill med trygghet i volley og dropshot. Han kommer til å spille raskere og tryggere, lenger inn i banen med mer press på motstanderen. Det vil være utvikling hele tiden.
Foto: Mike Lawrence @ATPTour
Aadland satt selv på tribunen under finalen på Roland Garros og fulgte Proaktivs sponsorobjekt. Denne gangen måtte Casper gi tapt for en enda bedre motstander. Men neste gang … Og også da vil Proaktiv være med som støttespiller. Det er Caspers manager, Venke Aure, glad for. (*Venke Aure avsluttet som manager 01.08.22)
– Vi er veldig takknemlig for at Proaktiv har vært med så langt, og for at de fortsetter å støtte Casper i hans fantastiske karriere, sier Aure.
Selv gir hun denne vurderingen av Casper Ruuds verdi som sponsorobjekt:
– Han er i verdenstoppen i en av verdens største individuelle idretter, det er en enormt stor prestasjon i seg selv. Hans markedsverdi er høy, men ingenting kommer av seg selv. Verdien har steget i takt med hans resultater og ranking. – Casper har alltid jobbet hardt og strategisk for å bli bedre, og han er i dag en meget ettertraktet idrettsutøver blant sponsorer, ikke minst fordi han er en fantastisk ambassadør både på og utenfor banen.