– Det handler om å kunne bygge opp noe eget og få mer kontroll på alle valg og avgjørelser som er viktig i jobben. Vi ønsker signaturen på jobben vi gjør, samtidig som vi vil fokusere på den menneskelige kontakten og i større grad skreddersy til hver enkelt.
Erichsen og Vier gleder seg til å kunne vise frem det nye kontoret i Solakrossen, som de håper at solabuen vil ta turen innom.
Duoen forteller at beliggenhet og lokale har mye å si når de nå skal i gang med å bygge opp og profilere sin nye merkevare.
– Plasseringen vi nå har valgt, er etter vår mening den beste plasseringen vi kunne hatt. Det er her det er størst gjennomgangstrafikk og godt besøkte butikker som apotek, Normal og Musti ved siden av oss. Vi er helt avhengig av jungeltelegrafen, men vi må også være synlige både på kontoret og i alle medier for at folk skal tenke på oss når de tar et viktig valg.
De er motiverte og klare til å endelig ta et steg de lenge har drømt om. Gjennom karrieren som megler har de lekt med tanken og innsett at mulighetene er mange. Men først nå hopper de i det.
– Det er jo mye usikkerhet nå i starten, men jeg merker at jeg kjenner på mer trygghet jo mer som faller på plass. Samtidig merker jeg at jeg har fått litt tilbake den gnisten som er viktig i jobben. Jeg tror rett og slett at dette gir oss litt ny giv, sier Erichsen.
– Målet vårt er jo å gjøre alt vi kan for å yte den beste servicen slik at folk kan tenke at –
dette er gutta som kan yrket sitt og som virkelig er på gjennom hele prosessen. Nå blir det mindre støy rundt meglingen og mye mer fokus på det vi mener er det viktigste – å gjøre en sykt god jobb. Det trigger hvert fall meg, legger Vier til.
Les Sola-artikkelen i sin helhet i
Solabladet.