Hvis du noensinne har stått på selgersiden i en boligsalgsprosess husker du sikkert hvor viktig det var med oppdateringer og fortløpende informasjon fra megler. Hvor betryggende det var da megler svarte raskt på telefon, e-post eller SMS når du tok kontakt – eller aller helst; at megler kom deg i forkjøpet om det du lurte på, at megler faktisk var proaktiv. Noe du både kan og bør forvente.
Vi blir aldri overrasket over at en kunde har blitt gitt følgende lovnader på en befaring. «
Jeg er den som selger flest boliger i løpet av et år, derfor bør du velge meg.» Denne megleren fremstår altså svært travel og snakker mer om volum fremfor resultat. Eller denne; «
Jeg er den rimeligste megleren og oppnår den høyeste prisen.» Den siste er et rødt flagg – styr unna de som koster minst og lover mest. Dette henger sjeldent sammen når det kommer til prestasjon, kvalitet og påfølgende resultat. Når har den billigste fotballspilleren vært den beste? Eller de rimeligste advokattjenestene vært det tryggeste valg? De billigste klærne blitt produsert av materialer med høyest kvalitet? Aldri. Så hvordan kan den megleren med minst tid og som allerede forhandler dårlig på
egne vegne – være den megleren som alltid har tid til deg og forhandler frem et optimalt resultat på
dine vegne? Vi er aldri ute etter å bruke usanne argumenter for å fremme oss selv, vi er ute etter å skape verdi for kundene våre på korrekt grunnlag. Ellers gjør vi det også veldig vanskelig for oss selv? Vi velger å sette søkelys på kvalitet og sørge for å ha nok tid til å faktisk levere den kvaliteten vi lover.