bildeartikkel

Selge bolig i juli? Derfor er det et smart tidspunkt

Har boligen din kvaliteter som balkong, hage, beliggenhet midt i byen eller er et typisk førstegangskjøp? Noen kvaliteter er spesielt viktig for kjøperne i juli. Da kan timingen for markedsføringen ha alt å si for resultatet.
 
Skrevet av: Christina Pedersen / Markedsansvarlig
Publisert: 12. jun 2023
Det er heller ingen hemmelighet at tilbudet i markedet ofte blir noe lavere i juli – mange meglere tar ferie og det samme gjelder selgerne. Samtidig er det viktig å notere seg at etterspørselen er der, boligkjøperne tar ikke ferie. Med det samme tilbudet faller blir konkurransen blant kjøperne større og det bidrar naturlig nok til et push i prisene. Boligkjøperne følger med fra der de er, en boligannonse kan leses på en strand i Spania og bud kan mottas fra en fjellhylle i Lofoten. Meglerne våre er tilgjengelige og resultatbevisste uansett – det skal du som kunde oppleve hele veien.
Nordahl_Rolfsensvei_8-22
Våre konkrete tips til deg som skal selge i sommermarkedet /
  • Velg en megler som har god tid til deg. Det burde kommuniseres tydelig fra første møte og du bør forvente at en detaljert plan for salgsprosessen legges frem av megler. Hvordan meglers tilstedeværelse kan påvirke resultatet i riktig retning snakker vi mer om her.  
  • Har du uteplass? Da må gode bilder sikres – når det er sommer i luften er kjøperne opptatt av terrasse, hage, solforhold og utemøblement. Vi må møte forventningene på en realistisk og beskrivende måte. Våre stylister og fotografer har full kontroll på dette – det skal være høy kvalitet i materiellet som presenteres. Trenger du flere tips rundt klargjøring av hage og terrasse er denne artikkelen nyttig for deg. 
  • Mange bruker ekstra tid på sosiale medier når de har fri, boligen som selges bør derfor markedsføres godt på ulike digitale flater for å nå potensielle kjøpere.
  • Hvem er den optimale kjøperen? Spør megler hvem og hvordan man skal treffe akkurat dette segmentet. Du lurer sikkert på hva boligen din er verdt? Da svarer vi; For hvem? For slik er det - opplevd verdi er subjektivt. Det som er gull for noen, er helt uaktuelt for andre. Forvent at megler har en svært gjennomtenkt forståelsen av dette.
  • Bredde i markedsføringen - Proaktiv har sommerkampanje på digital markedsføring. Spør din lokale Proaktiv megler om vilkår for kampanjen.
Book en avtale med en av våre meglere allerede i dag. Du finner ditt lokale Proaktiv kontor her. 
 
bildeartikkel2
Del denne artikkelen

Relaterte artikler

Les flere artikler av samme emne